Efekt izolácie

Ak je na reklamnom návrhu zobrazených viac rôznych objektov, resp. výrobkov, s najväčšou pravdepodobnosťou si zapamätáte objekt, ktorý sa od ostatných odlišuje. Ak chceme dosiahnuť aby sme zákazníka motivovali k určitej reakcii, čo je jednou z techník efektu izolácie, graficky odlíšime jeden objekt od ostatných. Napríklad vo web dizajne môže ísť o viac buttonov na jednej stránke. Chceme odlíšit buttony ponuky od buttonu, ktorý chceme aby stlačil, aby zákazník vykonal nami požadovanú reakciu. Zmeníme veľkosť alebo farebnosť buttonu pre upútanie pozornosti a prieniku do podvedomia zákazníka. Pre zákazníka je takého zvýraznenie príťažlivejsie, zrozumiteľnejšie a ľahšie sa orientuje nasmerovaním v ponuke. Taktiež to funguje ak máme textový zoznam položiek, zákazníci si lepšie zapamätajú prvé a posledné položky. Preto je vhodné upätať pozornosť zvýraznením položky v strede textu.

Ako dosiahnuť väčšiu zapamätateľnosť?

V grafických vizuáloch chceme, aby naše návrhy boli konzistentné a vypovedali určitý príbeh. Pre väčšiu zapamätateľnosť pridáme do grafiky prekvapenie, nadsázku alebo zvrat, ktorý zároveň môže zabrániť aj nechcenej nude v grafike.

Tvary objektov vo vizuáloch

Pre psychológiu v reklamných vizuáloch sú dôležité tvary objektov, ktoé vizuály obsahujú. Kruhové tvary generujú pozitívne odozvy v mozgu z hľadiska emócií. Zákazník pri pohľade na logo v tvare kruhu má tendenciu pociťovať priateľskosť, jednotu. Markantným príkladom toho je logo olympijských hier. Oválny tvar objektov evokuje vydrž, stabilitu. Príkladom sú logá automobiliek, napr. KIA, Ford, Subaru, Toyota. Štvorce, obdľžniky a trojuholníky evokujú silu, výkon a praktickosť. Príkladom môže byť značka Adidas.
Pri navrhovaní loga pre klienta, napíšeme si zoznam slov a pocitov, ktoré by logo malo predstavovať. V spojení s posolstvom značky potom môžeme nájsť a vytvoriť správny tvar loga, jeho farebnosť a písmo aby sa cieľové publikum ľahko stotožnilo so značkou.